mariskeschot.reismee.nl

Bye bye Malawi

Malawi, wat was je mooi.

Malawi, wat heb ik van je genoten.

Malawi, wat heb je mij een andere kijk op het leven gegeven.

Malawi, wat ben ik mij blijven verbazen, elke dag weer.

Verbazing, wanneer een verpleegkundige twee uur te laat kwam op haar werk.

Verbazing, wanneer ik in de minibus zat.

Verbazing, wat ze hier onder druk zijn zien.

Verbazing, wanneer ik meeging op outreach en de dorpen bezocht.

Verbazing, hoe groot de verschillen zijn tussen arm en rijk.

Verbazing, wat er aan dieren meegenomen kan worden op een fiets.

Verbazing, als je zag dat ze de politie aan het omkopen waren.

Verbazing, wanneer ik een uur alleen werd gelaten op een afdeling vol doodzieke kindjes.

Verbazing, hoeveel malaria hier is.

Verwondering, wanneer je al die krachtige mensen ziet.

Verwondering, hoe positief de mensen hier zijn.

Verwondering, wanneer ik een mooi klein pasgeboren baby'tje vast mocht houden.

Verwondering, hoe snel sommige kindjes weer op kunnen knappen.

Verwondering, om de vriendelijkheid van de mensen in dit mooie land.

Afschuw, wanneer ik terug denk aan de week in het Kamuzu ziekenhuis.

Afschuw, wanneer ik de geur rook van rottende wonden.

Afschuw, wanneer ik een kind zag dat op haar blote voeten tussen de vuilnis aan het zoeken was.

Afschuw, wanneer je het geschreeuw hoorde van een moeder waarvan het kindje is overleden.

Frustratie, wanneer er niet genoeg middelen waren.

Frustratie, wanneer een verpleegkundige te lui is om haar werk goed te doen.

Frustratie, als ze zich weer eens niet aan de tijd hielden.

Frustratie, wanneer je iemand niet kon genezen.

Frustratie, omdat er nog zoveel armoede en ellende is in dit land.

Verdriet, wanneer er weer een kindje was overleden.

Verdriet, als er een kindje opgenomen wordt van 1 jaar en maar 5 kilo weegt.

Verdriet, wanneer ik de armoede zag.

Verdriet, omdat de maïsoogst mislukt is en er veel honger zal gaan zijn.

Verdriet, omdat het zo oneerlijk verdeeld is in de wereld.

Dankbaar, wanneer ik een glimlach zag bij een kind als ik een ballon gaf.

Dankbaar, tijdens de gezellige avonden in het doingoodhuis.

Dankbaar, wanneer ik hier naar de kerk mocht gaan.

Dankbaar, als ik een hemel vol met sterren zag.

Dankbaar, omdat ik nooit hoef te denken of ik wel geld heb voor eten.

Dankbaar, als ik besef hoe goed ik het heb.

Dankbaar, voor mijn lieve familie en vrienden.

Dankbaar, voor de mooie tijd die ik de afgelopen 3 maanden heb gehad.

Dankbaar, omdat er een God is die voor deze lieve mooie mensen wil blijven zorgen.

Reacties

Reacties

tanja

Wat mooi omschreven maris! Krijg gewoon kippenvel! Alvast een hele goede reis en welkom terug in nederland.. liefs tanja

Marieke

Vandaag vertrek je en morgen weer je lieve familie en vrienden kunnen omhelzen! Dit waren maanden die heel veel diversiteit van gevoelens hebben opgeroepen, maar ook relativerend zijn geweest. Deze ervaringen worden je nooit meer afgenomen !

Marlinde

Super geschreven Maris! Ik ben heel benieuwd naar je verhalen als je hier weer bent:)

Fijne reis en veel liefs!

Marjan

Ook al heb ik maar een stukje van jou tijd mee mogen maken, ik vond dat ook heel bijzonder en bedankt dat je me nog zoveel extra dagen hebt mee gegeven via je blog.
Ik wens je een heel fijn en plezierig weerzien in Nederland en blijf nog evn nagenieten. Liefs van mij

Diana markwat

Heel mooi verwoord Mariska, wat heb je veel gezien en meegemaakt!

Marina Pieper

Zit met tranen in mn ogen. Wat mooi verwoord. Heel hartelijk welkom thuis!!!

astrid

Ik heb er geen woorden voor.......jij wel en die raken mij enorm.
Prachtig hoe je alles zo mooi kan omschrijven.....net alsof ik even naast jou sta en alles kan zien en beleven wat je heb beleefd.
Ik wens je een hele goede terug reis en sterkte met afscheid nemen......................of een tot ziens?
Liefs Astrid

Annelies

Een brok in mn keel!!!

astrid

Welkom terug!

Diane Verton

Wat een tegenstelling zijn er , maar wat een ervaring rijker. Dat nemen ze nooit meer van je af . Bedankt voor de verhalen altijd mooi om te lezen .
Een hele goede reis en een behouden thuis komst
Groetjes uit NieuwerkerkX

jacomien

........mooi Maris XXX

Linda

Snik... Snif

ien jongejan

Goed gedaan meissie ....een levensles meer .....weer wat volwassener geworden .......goeie reis ....en gauw weer naar klein parijs komme .....we hebben je gemist meid ....x

anne

Welkom thuis en koester de geleerde levenslessen!

monique

Indrukwekkend Mariske, goeie reis terug!

Anneke secr

En dan ben je al weer terug, wat gaat dat snel hè. Bedankt voor al je fantastische verhalen.

Marja

Beste Mariske, mooi verslag van je werkzaamheden in Malawi Iilongwe Hospital. Zelf ben ik aan het oriënteren om er januari naar toe te gaan. Vraagje, is er een röntgen of echoapparaat ter beschikking?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood